[tblock title=»Spesialiteter»/]
Dieselpartikkelfilter kom rundt 2007…og har vært en plage for mange.
Disse filtrene er meget kostbare og bytte ut, men det finnes en løsning om det ikke har gått for langt. Vi renser disse filtrene proft på bilen. I de fleste tilfeller klarer vi å gjenvinne ca 75-85% av filtrets effekt. Mange tenker nok at det får vi ta når problemet dukker opp, men da kan det være for sent.
Vi anbefaler og ta en slik rens om det ikke har blitt gjort før, uansett om det ikke er et problem akkurat nå. En slik rens kan forebygge et «DPF havari»
Matte hovedlamper gir dårlig lys og er trafikkfarlig. På en eu-kontroll vil du få en anmerkning om lampene er matte og gir et feil lysbildet, da vil som oftest verkstedet anbefale deg og bytte lampene. Dette er ofte svært kostbart og ikke nødvendigvis nødvendig. Vi kan slipe ned og polere opp matte lamper for en mye rimeligere penge, lampene blir nesten som nye igjen.
[testimonial title=»Martin Basmo» position=»Delesjef»]DL Tuning sørget for at bilen min fikk 45 HK mer og den går mye renere enn noen gang![/testimonial]– Martin Basmo
De-carbonizing er en av våre ekstra tjenester vi tilbyr.
Dette handler om å fjerne koks og avleiringer fra EGR ventiler, innsug og innsugskanaler i bilens topplokk. Over tid kan det bygge seg opp med oljekoks fra oljedamp i innsug og i innsugskanaler i toppen. Dette vil redusere ytelsen på bilen og øke drivstoff-forbruket betraktelig. Ved liten til moderat koksing kan det i noen tilfeller renses uten demontering, men ved ille tilfeller må man gå grundigere til verks og fysisk demontere komponenter. Ved bruk av tilsetninger i bensinen eller dieselen som hjelper til med en renere forbrenning kan dette forebygges i stor grad.
Vi selger tilsetninger fra Liqui Moly til nesten et hvert formål, noen har ikke tro på slike vidundermidler, men vi har hatt gode erfaringer sammen noen av våre kunder.
[button link=»mailto:post@dltuning.no» target=»_blank» ]Kontakt oss i dag for spesialiteter til din bil![/button]